دکوراسیون

چیدمان خانه به سبک مینیمال

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبکی اطلاق می‌شود که با ساده‌گرایی و دوری از لوازم غیرضروری تمرکز خود را برروی چیزهایی قرار می‌دهد که در زندگی روزمره مورد بهره‌گیری واقع می‌شود و در واقع از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مینیمالیسم از هر نوع تجملات بی‌هوده پرهیز می‌گردد و چنانچه که شما مایل هستید دکوراسیون مینیمالیسم در خانه شما رقم بخورد میبایست بدانید که در همین شروع کار یک خط قرمز برروی تجملات بکشید.

ممکن است که تا به اکنون عبارت طراحی به سبک مینیمال با گوش شما برخورد کرده باشد. سبکی از طراحی و چیدمان که با گذر روزها طرفداران بیشتری را به سمت‌وسوی خود جلب می‌نماید. اشخاصی بر این باور هستند که زیبایی در سادگی خلاصه می‌شود و مایل هستند محیط خانه خود را با کمترین آشفتگی بصری بی‌آرایند. به همین دلیل است که گویا به این مدل از طراحی روی آورده‌اند.

خصوصیات سبک مینیمال؛

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبکی اطلاق می‌شود که با ساده‌گرایی و دوری از لوازم غیرضروری تمرکز خود را بر روی چیزهایی قرار می‌دهد که در زندگی روزمره مورد بهره‌گیری واقع می‌شود و در واقع از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مینیمالیسم از هر نوع تجملات بیهوده پرهیز می‌گردد و چنانچه که شما مایل هستید دکوراسیون مینیمالیسم در خانه شما رقم بخورد می‌بایست بدانید که در همین شروع کار یک خط قرمز برروی تجملات بکشید.

بهتر است تنوع در انتخاب رنگ را از خاطر نبرید. در طراحی سبک مینیمال توجه ویژه‌ای بر روی بهره‌گیری از محیط بهینه خانه وجود دارد و نظم و ترتیب مخصوصی در چیدمان وسیله‌ها به چشم می‌خورد. در یک چیدمان به سبک مینیمال تلاش می‌کنید که خانه خود را به جایی بهتر در راستای امتداد زندگی مبدل سازید، نه آنکه نمایشگاه‌دار و ندار شما باشد!

به‌گونه‌ای خلاصه و جامع برای دستیابی به سبک چیدمان مینیمال لازم است که استفاده از وسایل غیرضروری را فراموش کنید. تزئینات بسیار در طراحی مینیمال جایی را به خود اختصاص نداده است. به هر میزان که از تزئینات محیط اطراف خود کم کنید، به معنا و مفهوم حقیقی مینیمال نزدیک‌تر خواهید شد. ولی به‌گونه‌ای جامع و کلّی لازم است که شما در این راستا به برخی از نکات توجه داشته باشید. ما این نکات را در طول متن به‌اختصار توضیح خواهیم داد.

در سبک و سیاق مینیمال نهایت تلاش به کار می‌رود که از لااقل رنگ در طراحی محیط داخلی خانه بهره‌گیری شود. پیشنهاد می‌شود در یک چیدمان مینیمال تنها از یک رنگ بهره‌گیری شود. ولی چنانچه که تک‌رنگ بودن فضا باسلیقه شما هم‌خوانی ندارد می‌توانید از دو یا نهایت سه رنگ بهره گیرید. توجه داشته باشید که به هر مقدار از تعداد رنگ‌های کمتری در این مسیر استفاده کنید، به معنا و مفهوم مینیمالیسم نزدیک‌تر خواهید شد. در اقسام گوناگون طراحی مینیمال رنگ سفید جایگاه مخصوصی را به خود اختصاص داده است. اگر که شما به سبک مینیمال در نقاط مختلف جهان نگاهی اندازید، رنگ سفید پراستفاده‌ترین رنگ خواهد بود. رنگ سفید با آنکه یک‌رنگی خنثی و نماد سادگی می‌باشد، می‌تواند با رنگ‌های دیگر نیز به‌سادگی جفت گردد.

رنگ سفید در سبک مینیمال

فرش مناسب سبک مینیمال؛

فرش و قالیچه هرگز نه! بله، سعی کنید از فرش و قالیچه در سبک مینیمال به‌هیچ‌عنوان بهره نگیرید. اجازه دهید کف‌پوش خانه خود را به‌خوبی نشان بدهد. این‌گونه است که می‌تواند به محیط خانه شما جلوه بیشتری را ببخشد. عدم بهره‌گیری از فرش و قالیچه می‌تواند به خانه شما جذابیت خاصی بخشیده و آن را بازتر از پیش نشان بدهد. حال امکان دارد کف خانه شما به حالتی باشد که بتوانید آن را تماماً خالی بگذارید. در غیر از این حالت شما به عبارتی به‌جای فرش و قالیچه می‌توانید به سمت‌وسوی استفاده از موکت‌های ساده بروید.

سبک مدرن و مینیمال؛

طراحی دکوراسیون مدرن؛

سبک و سیاق طراحی مدرن مقدمه‌ای بر طراحی مینیمالیسمی و معاصر و از جمله جنبش‌های معماری و طراحی می‌باشد که در ابتدای قرن بیست میلادی شکل و شمایل گرفت. سبک مدرن انعکاس یافته روش ساده و صادقانه می‌باشد. در این‌گونه از سبک‌ها از خطوط شارپ، متریال‌های طبیعی، رنگ‌هایی خنثی و رنگ‌هایی که در طبیعت به چشم می‌خورد، بهره‌گیری می‌شود. علاوه بر این‌ها از جمله خصوصیات مهم سبک مدرن، عدم بهره‌گیری از جزئیات اضافی خواهد بود.

طراحی دکوراسیون مینیمال؛

و امّا پیدایش این نوع از سبک به جنگ جهانی دوّم بازمی‌گردد و از قرن پیش فرآیند رو به افزایش به خود گرفته است و بیش از هر بخشی در آثار پیشگام مدرنیست آلمانی _ آمریکایی قابل‌مشاهده است. ریشه‌های این نوع از سبک‌ها حتی فراتر از آن از گذشته در اصول و مبانی طراحی سنتی ژاپنی به چشم می‌خورد.

مینیمالیسم در واقع یک سبک مدرن است که از سادگی تبعیت می‌کند و از هرگونه پیچیدگی و دشواری دوری می‌کند. پالت‌های رنگی خنثی به همراه مبلمان ساده و شیک، استفاده از اکسسوری حداقلی شکیل، از خصوصیات اصلی این قبیل از سبک‌ها به شمار می‌رود. فلسفه مینیمالیسم در تمرین سادگی خلاصه می‌شود. محیط مینیمال در واقع جایی می‌باشد که فضا، نور به همراه اشیاء به همان قدر فضا نقش حیاتی دارند. این سبک از شما چنین می‌خواهد که وسیله‌های خود را در حد وسیله‌های ضروری نگه‌داری کنید و با سادگی در کنارهٔ کاربرد، محیطی زیبا و چشم‌نواز برای خود بیافرینید.

آشپزخانه مینیمال؛

به همان شکل که در طول این متن از خود اشاره نمودیم، سبک مینیمال سبک ساده‌گرایی است. سبک و سیاق مینیمالیستی از جمله مشهورترین سبک‌های دکوراسیون خانگی به شمار می‌رود و در بحث دکوراسیون داخلی یعنی اجتناب از تجملات و وسیله‌های اضافه و غیرضروری. در حیطه آشپزخانه به سبک مینیمالیسم می‌بایست گفت که در این‌گونه از آشپزخانه‌ها خبری از شلوغی و بی‌نظمی بی‌علت نیست و لوازم اضافی جایی را در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه مینیمال از خود برجای نمی‌گذارد. غالباً تمامی افراد از آشپزخانه مینیمال نهایت لذّت را کسب می‌کنند. چرا که این قبیل از آشپزخانه تمیز، ساده و البته آرامش‌بخش می‌باشد. غالباً بهره‌گیری از سبک مینیمالیسم برای آشپزخانه بسیار مدرن بوده و کنونی است. البته که در عین مدرن بودن، فرهنگ و هنر ساده‌گرایی را ترویج می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا